prl cooltura
       
Niedziela, 17.11.2019 Grzegorza, Salomei, Walerii
| Startuj z nami | Dodaj do ulubionych
Angielski milioner zapisał Polce majątek
Angielski milioner zapisał Polce majątek

źródło: FAKT
ostatnia aktualizacja: 2010/06/29 10:39

Gdy prawnicy odczytali testament 91-letniego Leo Abse'a, jego dzieci – syn Tobias Abe i córka Batshsheba Morabito zaniemówiły ze zdumienia. Ojciec zostawił cały majątek swej drugiej żonie, młodszej o 50 lat Polce Annie Czepułkowskiej.


Gdy już ochłonęły, rozpoczęły walkę o spadek. A jest o co walczyć – starszy pan zostawił młodej żonie prawie 1,2 mln funtów w gotówce i dom w Londynie o wartości ok. 2 mln funtów.

– Ten testament był dla mnie olbrzymim szokiem – przyznał Tobias Abse, profesor historii europejskiej na uniwersytecie w Londynie. Spodziewałem się, że coś zostawi Ani, ale nie miałem pojęcia, że odda jej wszystko – dodał.

Wydziedziczone dzieci oczywiście próbowały obalić testament. Nie mogły jednak zarzucić ojcu, że pisząc go nie był w pełni władz umysłowych, bo w tym samym czasie pracował nad biografią Daniela Defoe, autora znanej na całym świecie książki o Robinsonie Crusoe.

Leo Abse, były deputowany do brytyjskiego parlamentu i Anna, elektryk z Gdańska, byli małżeństwem przez osiem lat. Poznali się, gdy Ania podziwiała kwiaty przed jego domem nad Tamizą. Szybko połączyło ich uczucie. Ich ślub w 2000 r. wzburzył dzieci Leo. Ale on był wtedy przekonany, że trudności są przejściowe, a syn i córka pogodzą się z jego decyzją. Już wtedy zapowiadał, że zabezpieczy przyszłość Ani na wypadek swojej śmierci. – Moje dzieci mają własne życie – mówił Abse, którego pierwsza żona, artystka, zmarła w 1996 r. po 40 latach małżeństwa.

Wojna o spadek trwa już dwa lata. Tobias Abse nie może się pogodzić z tym, że ojciec zapisał mu jedynie zegarek po pradziadku, dwa gobeliny wykonane przez jego matkę i bibliotekę. To kolejny powód do sporów z macochą, bo Anna może sobie najpierw wybrać z księgozbioru 300 książek. – Boję się, że zabierze te, które mają dla mnie największą wartość sentymentalną – skarży się. Jego siostra musi się zadowolić tylko gobelinami.

Tobias Abse uważa, że Anna nastawiła ojca przeciwko niemu i jego siostrze oraz utrudniała im kontakty. – W ostatnich latach nie moglem odwiedzać ojca, kiedy była w domu – twierdzi rozgoryczony syn. Pani Anna broni się jak umie. Nie komentuje oskarżeń. Aby mieć choć trochę spokoju we własnym domu, musiała zmienić zamki i numer telefonu. To również mają jej za złe.

• Widzisz błąd na stronie? Wyślij informację do redakcji.
• Zapisz się do naszego newslettera - najświeższe wiadomości codziennie na Twój e-mail
• Wyślij do znajomego
 ~ewa84: Warto bylo pomeczyc sie 8 latek i tyle kasy zgarnac...Osobiscie nie wierze w milosc staruszka i mlodej kobiety bo jak sie poznali ona byla po 30stce...No ale skoro taka jego wola....Tez bym byla zla na miejscu dzieci 
odpowiedz
 ~Alex: Czeka ją walka w sądach angielskich o zmianę zapisu
testamentu,dzieci milionera nie pogodzą się z utratą
praw do takiego olbrzymiego majątku.

odpowiedz
 ~:

Super !!!!Gratuluje pani  Ani!!!!!!!


odpowiedz
 ~swiat21: Dzieci często zachowują się tak jakby im się wszystko należało..Dobrze,że nie mogą z ojca zrobić durnia.

odpowiedz
 ~: a ta polka to pewnie zmilosci za niego wyszla. ja na miejscu tej kobiety dalabym czesc rodzinie,

odpowiedz
 ~HALINA WOJTCZAK: Jeszcze jedna pazerna stara dziwka,powinna oddac wszystkie rodzinne pamiatki ,,sprzedac dom i wyjechac gdyby miala odrobine godnosci.
odpowiedz
 ~Madzia: Natomiast ja uwazam ze to moglabyc prawdziwa milosc! Wiem ze to durnie brzmi ale sie zdarza! Szkoda tylko ze z powodu tego spadku dziewczyna przestaje miec swoja prywatnosc skoro musi zmieniac zamki, numer teletonu itd. No coz ale napewno wiedziala ze takie moga byc konsekwencje i zachowanie ludzi.

odpowiedz
 ~ewelina: Kiedy sie poznali on mial 82lata!!!A ona 33!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Czy chcecie mi powiedziec ze zdrowa normalna dziewczyna w tym wieku nie potrzebuje mezczyzny,przytulenia,wyjscia na impreze czy  sexu?Bez przesady ja jestem w podobnym wieku a moj dziadek jest mlodszy!!!Zgadzam sie z Ewa i Halina ,,PAZERNA STARA DZI..."i tylko dla kasy z nim byla tak jak jest wiele innych Polek Jedna znam nawet osobiscie; 28lat -koles 69!!!Ma z nim dziecko u jest cholernie nieszczesliwa...oglada sie za mlodymi....chyba jej czegos zatem brak co?
odpowiedz
 ~milioner: i wzial 'stara babe' po trzydziestce,musial byc juz kapec!!!,nawet dzieciaka taka nie potrafi zrobic....,miala baba szczescie,pewnie tez byl krotko-widzem i z wechem tez nie tak,...po trzydziestce partnerki,to facete mowi:czy to sklep z rybami...
odpowiedz
 ~kobieta: jest w wieku produktywnym miedzy 18-24 rokiem zycia,pozniej nastepuje szybkie starzenie sie....
Milioner wiec przeinwestowal.....
Rodzina wiec ma racje,tatus byl niespelna rozumu.Moga wiec wygrac sprawe w sadzie o uniewaznienie testamentu zapisanego 'starej babie'!!!!!!!!!!

odpowiedz
 ~xxxx: po trzydziestce czy czterdziestce,chlopaki przecierz nie tylko dziewczyny sie starzeja wy tez,a wiecznie marudzicie ze stare i smierdza,nie ladnie,a ja gratuluje p.Ani:)))

odpowiedz
 ~Erwina: Bez przesady ze z 30latki robicie jakiegos dinozaura!!!Mam kolezanke co urodzila syna w wieku 42lat!!!!Spokojnie kobiety rodza po 30 tez!!!My smierdzace?Abyscie tylko wy faceci tak pachnieli jak kobiety by bylo superrr!!!A co do niej serio poleciala na kase i tyle MILOSC DO DZIADKA!!!!Bleee OBRZYDLIWE!!!!czego jej gratulowac ze za dawanie d..py dostala majatek??Pomyslcie troche ludzie!!!
odpowiedz
 ~Leokadia Bywalec: ...ja tam jej zazdroszczé!!!
to lepsze niz LOTTO!!!

odpowiedz
Nicole: Moze dzieci byly tak zachlanne dlatego przepisal tej Polce,
Druga rzecza jesli by go naprawde kochaly i zalezalo to by zaakceptowala ja i dzis wiekszosc majatku nalazala by do dzieci. Trzecia rzecza nie powinnien przepisac nikomu poprostu dac sierotom ktore potrzebuja tych pieniedzy.



odpowiedz
 ~leszek witkowski: co to jest 3mln funow??

odpowiedz
 ~prawie: 15 mln.PLN,mozna z rok pozyc,ale nie dluzej!!!
odpowiedz
Open publication - Free publishing - More cooltura
CLWK
blacklemon
Team One
Capital
Kotrak
Plaga XXI wieku (godz. 13:36)
~Jacek:  Dorota Maglo dostala dom od cansilu i podnajmuje ludziom pokoje, nie

Plaga XXI wieku (godz. 13:26)
~Jacek:  Dorota Maglo to osoba ktora wpedza ludzi w depresje

Branża motoryzacyjna niepewna przyszłości po Brexicie (godz. 11:57)
~aleksander: upadek przemyslu  motoryzacyjnego w UK

Wielka Brytania najpopularniejszym kierunkiem emigracji Polaków (godz. 11:16)
~aleksander: Koniec masowych wyjazdów Polakow doUK

Tani przewoźnicy zapowiadają wzrost liczby obsługiwanych pasażerów w Polsce (godz. 11:13)
~aleksander: Sytyacja linii lotniczych po wyjściu UK znacznie się skomplikuje

KomunikatyO portaluLudzie portalupl Reklamauk AdvertisingNasz patronatKonkursyNapisz do nasWyślij materiałPartnerzyrss
Copyright 2008 elondyn.co.uk.
Support: It's Done under Epoznan.pl licence. All rights reserved.