prl cooltura
       
Poniedziałek, 26.08.2019 Ireneusza, Konstantego, Marii
| Startuj z nami | Dodaj do ulubionych
Koncern Murdocha płacił doradcy Camerona
Koncern Murdocha płacił doradcy Camerona

PAP
ostatnia aktualizacja: 2011/08/23 11:42

Były redaktor naczelny tabloidu "News of the World" Andy Coulson otrzymywał od News Corp. Ruperta Murdocha pieniądze także po odejściu z tej gazety, kiedy pracował dla obecnego premiera Davida Camerona, gdy jego Partia Konserwatywna była jeszcze w opozycji.


Ujawniła to we wtorek BBC. Reuters podkreśla, że rewelacje te znów stawiają szefa rządu w kłopotliwej sytuacji.

Laburzyści zarzucają Cameronowi, że popełnił błąd, angażując Coulsona jako spin doktora w 2007 roku, wkrótce po tym, gdy odszedł on z "News of the World", gdy jeden z jego reporterów został skazany za podsłuchy telefoniczne. Kiedy Cameron został premierem w 2010 roku, Coulson został jego doradcą ds. kontaktów z mediami.

Według BBC Coulson, który został w tym roku zatrzymany w związku z podejrzeniem, że był zamieszany w tę aferę podsłuchową, otrzymał od koncernu Murdocha kilkaset tysięcy funtów szterlingów w ramach odprawy. Pieniądze wypłacano mu ratami do końca 2007 roku.

Coulson korzystał też przez kolejne trzy lata z finansowanej przez News Corp. opieki medycznej oraz zatrzymał służbowy samochód - ujawnia BBC, powołując się na bliżej nieokreślone źródła.

Firma News International - wydawnicze ramię imperium Murdocha - odmówiła skomentowania informacji BBC.

Rzecznik Partii Konserwatywnej powiedział, że kierownictwo ugrupowania nie wiedziało o otrzymanej przez Coulsona odprawie. Na Downing Street odmówiono komentarza, wskazując jedynie, że chodzi o wydarzenia z czasu, kiedy Cameron nie był jeszcze premierem.

Krytycy twierdzą, że Cameron popełnił błąd, zatrudniając kogoś, kto był tak blisko związany z Murdochem. Ich zdaniem, zatrudnienie Coulsona przez premiera miało zapewnić Murdochowi i jego mediom, w tym najbardziej poczytnym gazetom brytyjskim, przychylność władz.

Coulson musiał w styczniu bieżącego roku zrezygnować ze stanowiska u Camerona, gdy afera podsłuchowa zaczęła zataczać coraz szersze kręgi.

Reporter "News of the World", skazany w związku z afera podsłuchową, Clive Goodman już cztery lata temu informował w liście do szefa działu kadr News International, że włamań do poczty głosowej dokonywano za wiedzą i z pełnym poparciem szefostwa "News of the World". List ten ujawnił w połowie sierpnia dziennik "Guardian".

Zarówno News International, jak i "News of the World" od dawna utrzymywały, że Goodman - wyrzucony z pracy i skazany w związku z aferą podsłuchową - był jedynym reporterem, który uczestniczył we włamaniach do poczty głosowej.

Coulson wielokrotnie zaprzeczał, jakoby cokolwiek wiedział o tych włamaniach.
Tabloid "News of the World", którego dziennikarze włamywali się do skrzynek poczty głosowej celebrytów, ofiar przestępstw i rodzin żołnierzy poległych w Afganistanie i Iraku oraz korzystali z ukrytych kamer, został zamknięty w lipcu po 168 latach od ukazania się pierwszego numeru.

 

 

• Widzisz błąd na stronie? Wyślij informację do redakcji.
• Zapisz się do naszego newslettera - najświeższe wiadomości codziennie na Twój e-mail
• Wyślij do znajomego
Open publication - Free publishing - More cooltura
CLWK
blacklemon
Team One
Capital
Kotrak
Ale Allah wie najlepiej (godz. 19:35)
~Amira:  Jestem córką katoliczki z muzułmaninem.Czy wasze córk

Prawa rodzicielskie w Wielkiej Brytanii (godz. 18:19)
~Vanessa Adam: DR ISIKOLO niedawno przywrócił moją narzeczoną do mojego życia,

Prawa rodzicielskie w Wielkiej Brytanii (godz. 15:52)
~Hailey Zoran:  Chcę podziękować dr Isikolo, bardzo potężnemu rzucającemu czary

Prawa rodzicielskie w Wielkiej Brytanii (godz. 17:37)
~Barbara Adam:  Dr Isikolo jest po prostu najlepszym rzucającym zaklęcia i pomocnik

Prawa rodzicielskie w Wielkiej Brytanii (godz. 08:48)
~Ivona Andrej:  DR ISIKOLO najlepszy internetowy rzucający zaklęcia przywraca moje

KomunikatyO portaluLudzie portalupl Reklamauk AdvertisingNasz patronatKonkursyNapisz do nasWyślij materiałPartnerzyrss
Copyright 2008 elondyn.co.uk.
Support: It's Done under Epoznan.pl licence. All rights reserved.